Aktywność fizyczna to jedna z podstawowych metod walki z cellulitem. Charakterystyczna pomarańczowa skórka to grudki tłuszczu, które najskuteczniej zmniejszymy właśnie podczas ćwiczeń. W zależności od tego, gdzie akurat pojawiły się zmiany, możemy skupić się na konkretnej części ciała. Warto jednak w ramach profilaktyki uprawiać sport, nawet jeśli problem cellulitu nas jeszcze nie dotyczy. Co ważne, gimnastykę powinniśmy uzupełnić o stosowanie zdrowej, lekkiej, zrównoważonej diety. W ten sposób nie zaprzepaścimy efektów, które wypracowaliśmy podczas treningu.

Jakie ćwiczenia na cellulit zadziałają najskuteczniej?

W walce z pomarańczową skórką sprawdzą się przeróżne dyscypliny, kształtujące różne partie ciała: bieganie, pływanie, jazda na rowerze, taniec, fitness. Jeżeli jednak nie masz ochoty trenować poza domem, nad ciałem możesz też pracować pod własnym dachem. Bez względu na to, jaki rodzaj aktywności wybierzesz, pamiętaj, by ruszać się co najmniej przez 40 minut 3 razy w tygodniu. Zanim jednak przejdziesz do właściwych ćwiczeń, przeprowadź kilkuminutową rozgrzewkę. Możesz wykonywać podskoki, pajace, truchtać, kręcić kółka i ósemki ramionami.

Ćwiczenia na cellulit na udach i pośladkach to najlepszy sposób na cellulit!

Cellulit najczęściej pojawia się w okolicy ud i pośladków, dlatego też warto szczególnie intensywnie pracować właśnie nad partią nóg. Bardzo dobrze sprawdzą się ćwiczenia takie jak przysiady, czy też nożyce poziome i nożyce pionowe. Jeśli wypracowałaś już formę, zwykłe  przysiady możesz nieco urozmaicić. Przy każdym prostowaniu sylwetki wykonuj wyskok. Przy następnej serii przysiadów, przy podnoszeniu się, unoś jedną nogę. Ćwiczenia będą nieco bardzie wymagające, ale też skuteczniejsze. Kolejna seria ćwiczeń wzmocni równie dobrze pośladki, co uda. Dodatkowo będziesz pracować też nad mięśniami brzucha. Kolana i stopy ułóż na ziemi, oprzyj się na dłoniach i łokciach. Napnij mięśnie brzucha i unoś zgiętą w kolanie nogę. Wykonaj 30 powtórzeń i zmień stronę. Następnie unoś nogę wyprostowaną w kolanie. Ponownie zrób po 30 powtórzeń na każdą stronę.

Cellulit pojawia się nie tylko w obszarze nóg. Czasem widoczny jest także na brzuchu, dlatego też warto zadbać o ten obszar. Oczywiście najbardziej znanym ćwiczeniem są brzuszki. Wykonując je nie ciągnij tułowia aż do samych kolan. Wykonuj skłon do połowy tak, aby nie obciążać kręgosłupa, a same mięśnie. Kolejne ćwiczenie nazywane jest potocznie wioślarzem. Usiądź na macie, kolana zgięte, stopy płasko przylegają do podłoża, ręce lekko uniesione, możesz trzymać splecione przed klatką piersiową. Oderwij stopy od ziemi tak, aby znajdowały się równolegle do podłoża. Spróbuj jednocześnie przenosić stopy do przodu, odchylać tułów w tył, a ręce przenosić do boku. Na zmianę otwieraj i zamykaj sylwetkę. Poczujesz mocno pracujące mięśnie – to bardzo skuteczne ćwiczenie. Kolejne wykonasz z tej samej pozycji. Stopy lekko uniesione, nogi zgięte w kolanach. Dłonie splecione na kolanach. Zacznij powoli sięgać dłońmi do podłogi raz z lewej, raz z prawej strony. Wykonuj ćwiczenie przez 30 sekund, odpocznij przez 10 sekund i powtórz. Na zakończenie treningu możesz wykonać lekkie rozciąganie oraz serię głębokich wdechów i wydechów.

Wykonując ćwiczenia sumiennie przez 40 minut, 3 razy w tygodniu, pierwsze efekty zaczniesz obserwować dość szybko. Już po kilku pierwszych treningach zaobserwujesz wzmocnienie mięśni. Po około 3. tygodniach zauważysz natomiast pierwsze efekty poprawy wyglądu sylwetki. Na wyraźne rezultaty będziesz musiała natomiast poczekać około 2 miesiące. Zobacz jak wykonywać ćwiczenia na fitness blogu onetu.