Cellulit to problem dotyczący wielu pań – zarówno szczupłych, jak i puszystych, młodszych i starszych. Nie da się wskazać jednej, uniwersalnej przyczyny powstawania tego defektu estetycznego. Jego pojawienie się może determinować nie tylko szybkie przybranie na wadze oraz tłusta dieta, ale też zaburzenia hormonalne, skłonności genetyczne, problemy z krążeniem, a nawet wady postawy. Cellulit powstaje, pod wpływem gromadzenia się toksyn w organizmie oraz zbijania się komórek tłuszczowych w grupy. Martwi Cię cellulit na udach? Jak się pozbyć narastającej pomarańczowej skórki?

Cellulit na udach i jak się go pozbyć?

Jeżeli chcemy podjąć skuteczną walkę, musimy działać zarówno od wewnątrz, jak i od zewnątrz. Niestety, nie wystarczy zakupienie balsamu antycellulitowego. Ponadto musimy pamiętać, że efekty, jakie uzyskamy, zależą od momentu, w którym podejmiemy działania. Cellulit bowiem ma różne fazy. W pierwszym etapie zauważamy go jedynie, gdy złapiemy palcami fałd skóry. Tak naprawdę tylko w tym momencie możemy zupełnie wygładzić skórę, całkowicie pozbywając się cellulitu. Dlatego tak ważna jest obserwacja ciała i zmian w nim zachodzących. W drugiej fazie cellulit obserwujemy w niektórych pozycjach ciała – np. gdy siedzimy na twardym krześle. Wtedy pozbycie się problemu jest już nieco trudniejsze. Możemy go znacznie zredukować, ale całkowite pozbycie się nierówności może okazać się już niemożliwe. Dopiero w trzeciej fazie pomarańczowa skórka widoczna jest w każdym ułożeniu ciała. Wtedy już nie jesteśmy w stanie w zupełności wygładzić skóry. Nie oznacza to, że nie ma sensu już podejmować jakichkolwiek działań. Możemy bowiem znacznie poprawić stan skóry i wygładzić jej strukturę. Ponadto zahamujemy dalsze postępowanie zmian. Warto jednak pamiętać, że im wcześniej zaczniemy działać, tym lepsze efekty uzyskamy.

Jak zwalczyć cellulit na udach?

Podstawą zwalczania cellulitu powinny być wszelkie sposoby oddziałowujące od wewnątrz na nasz problem. Chodzi przede wszystkim o zdrową dietę oraz aktywność fizyczną. Pod względem nawyków żywieniowych powinniśmy jeść przede wszystkim lekko, zdrowo, w małych porcjach, ale 4 – 5 razy dziennie. Zrezygnujmy z tłuszczów oraz potraw wysoko przetworzonych. Źródłem zdrowych tłuszczów powinny być ryby oraz oleje roślinne (np. olej lniany). Jedzmy dużo warzyw oraz produktów pełnoziarnistych. Poszukujmy elementów bogatych w cynk i potas, a także takich, które przyśpieszają metabolizm i pomagają pozbyć się toksyn z organizmu. Kawę i słodkie napoje zastąp zieloną herbatą.

Jeżeli chodzi o aktywność fizyczną, wybierać możesz spośród wielu możliwości. Na partie ud doskonale zadziała bieganie, jazda na rowerze, pływanie oraz specjalnie dobrane ćwiczenia. Jeżeli zdecydujesz się na gimnastykę w domu, najlepiej korzystać ze specjalnie skomponowanych programów ćwiczeń dostępnych na dobrych stronach internetowych lub na DVD. Ćwiczenia zazwyczaj opierają się na różnych wariantach przysiadów, nożyc oraz wypadów. Pamiętaj jednak, że na sport musisz przeznaczyć co najmniej 40 minut 3 razy w tygodniu.

Nie zapominaj też o zadbaniu o skórę od zewnątrz. Podstawowymi kosmetykami, których będziesz potrzebować jest peeling oraz dobry krem. Peeling stosuj 2 razy w tygodniu. Krem Vialise musisz nakładać codziennie, najlepiej zaraz po kąpieli. Wykonuj przy tym mocne, wcierające ruchy. W ten sposób kosmetyk najlepiej się wchłonie. W preparatach antycellulitowych poszukuj składników o działaniu przyśpieszającym spalanie komórek tłuszczowych, eliminującym toksyny, poprawiającym krążenie oraz poprawiającym ogólny stan skóry. W składach kosmetyków poszukuj kofeiny, alg, witamin oraz ekstraktów roślinnych. Sprawdź jak wybrać krem!

Poprawa stanu skóry jest możliwa na każdym etapie, ale to, jakie uzyskamy efekty, uzależnione jest od momentu, w którym zaczniemy walczyć z cellulitem. Dlatego nie należy czekać. Zacznij działać jak najszybciej! Regularnie stosuj różne metody, a z biegiem czasu będziesz zauważać poprawę. Poznajcie również sposoby jakie poleca dr. Marek.